Image
[wpb_childpages]

כיצד מאבחנים סרטן עור סרטן של תאי קשקש?

אם אתה או הרופא שלך חושדים שיש לך סרטן עור של תאי קשקש (cSCC), לעתים קרובות תופנה לרופא עור, שהוא רופא המתמחה במחלות עור. כאשר אתה נפגש עם רופא העור שלך, סביר להניח שהוא יעבור על ההיסטוריה הרפואית, יבצע בדיקה גופנית ויחליט אם יש צורך לבצע ביופסיית עור.

אם יש צורך בביופסיה, תישלח לכירורג או פלסטיקאי שייקח דגימה של האזור החשוד להערכה מיקרוסקופית. לפני הסרת דגימה של הנגע החשוד, סביר להניח שתקבל זריקת הרדמה מקומית כך שאי הנוחות תמוזער.
לאחר נטילת ביופסיה, היא נשלחת למעבדה כדי שמומחה יוכל לבחון כיצד נראים תאי העור תחת מיקרוסקופ. המומחים הבודקים את הרקמה תחת מיקרוסקופ נקראים פתולוגים. ביופסיות הן ‘תקן הזהב’ הבסיסי לאבחון סרטן העור מכיוון ששיטה זו מספקת רמה גבוהה של ודאות.

כאשר רופא העור (או רופא המשפחה) מקבל את הדו”ח הפתולוגי של הביופסיה, עליו לדון איתך אילו צעדים נוספים עשויים להיות נחוצים.

אם מתקבלת אבחנה של cSCC, מומלצת בדרך כלל בדיקת עור מלאה מכף רגל עד ראש כדי לחפש נגעים חשודים אחרים למעקב. המטרה היא למצוא ולהסיר נגעים אחרים לפני שהם הופכים לבעייתיים. עבור cSCC, נגעים טרום סרטניים כוללים קרטוזות אקטיניות, שהן העור הקשקשי והמחוספס שנוצר לאחר חשיפה ממושכת לשמש. לאנשים שאובחנו עם cSCC יש גם סיכון גבוה לחלות בסרטני עור נוספים באתרי עור שונים, כולל מלנומה וקרצינומה של תאי בסיס. מעקב אחרי שומות ונגעי עור אחרים חייב להתרחש פעם או פעמיים בשנה.